Microsoft Exchange Server Spam Quarantine Mailbox

Microsoft Exchange Server Spam Quarantine Mailbox özelliği Exchange Server Content Filter aracı tarafından Spam, istenmeyen e-posta olduğu belirlenen e-postaların taşınmış olduğu posta kutusudur.

Microsoft Exchange Server tarafından Spam Confidence Level (SCL) eşiğine takılan her bir ileti Exchange Server Content Filter tarafından karantinaya alınır ve karantinaya alınan bütün e-postalar içinde e-postayı gönderen kişiye (NDR) yani iletilerin niçin alıcısına iletilmediğinin belirten teslim edilmedi durumları gönderilir.

Microsoft Exchange Server yöneticileri, karantinaya alınan iletileri gözden geçirebilir ve Microsoft Outlook’u kullanarak bunları amaçlanan alıcılarına tekrar gönderebilir.

Microsoft Exchange Server Mailbox Rol üzerinde antispam özellikleri varsayılan değerde etkin değildir. Genellikle, Microsoft Exchange Server Mailbox Rol önünde çalışan Secure Mail Gateway gibi bir Mail Gateway Korumasının bu işi yapması beklenmektedir.

Eğer, Exchange Server Organizasyonunda Secure Mail Gateway koruması yoksa Exchange Server üzerinde antispam özelliği bu durumda etkin duruma getirilir.

İstenilen ve olması beklenen, bu iş gücünün Exchange Server önünde duran Mail Gateway korumasının yapmasıdır. Böylece, Exchange Server ‘in Spam mailler ile uğraşmaması, her bir spam mail için NDR üretip kaynaklarının gereksiz yere yormaması ve beklenen korumanın Exchange Server üzerinde değil de önün de bulunan mail gateway çözümü tarafında yapılması beklenmektedir.

Eğer, Microsoft Exchange Server organizasyonun da Secure Mail Gateway yoksa Microsoft Exchange Server Spam Quarantine Mailbox ayarlarını yapmanız gerekmektedir ve bu makale içinde Exchange Server Spam Quarantine Mailbox oluşturma adımları paylaşılacaktır.

Microsoft Exchange Server Spam Quarantine Mailbox Makalesi içinde aşağıda ki bilgilere sahip olacaksınız.

1 Exchange Server Content Filtering aktif edilmesi

Öncelikle Microsoft Exchange Server organizasyonu içinde Exchange Server Content Filtering özelliğinin aktif duruma getirilmesi gerekmektedir. Microsoft Exchange Server Content Filter Prosedürleri konu başlıklı makalemizde bu adımları paylaşmıştık ve bu makaleden yararlanarak Exchange Server Content Filtering özelliğinin aktif duruma getirebilirsiniz.

2. Spam Quarantine Mailbox oluşturulması

Spam Quarantine Mailbox oluşturulması için temel de üç önerimiz bulunmaktadır ve bu üç öneri ve nedenleri aşağıda paylaşışmıştır.

2.1 Spam Quarantine mailbox için ayrılmış Exchange Database oluşturulması

Spam quarantine Mailbox için ayrılmış bir Exchange Database olması önerilmektedir. Kullanıcı Mailbox ‘larının bulunmuş olduğu Exchange Database ‘inden ayrı, sadece Spam quarantine Mailbox için ayrılmış ve spam, istenmeyen iletileri barındıracak olan bir Exchange Database oluşturmanız önerilmektedir.

Bu öneri, yoğun spam iletilerinin gelmiş olduğu durumlarda, kullanıcı mailbox ‘larının bu aşırı iş yükünden, saldırıran etkilenmemeleri, yetersiz kalan Exchange Database ‘ alanının hizmet kesintisine neden olmaması için önerilmektedir.

Bu iş gücünün niçin Exchange server üzerinde yapılmaması gerektiğinin, neden Exchange server önünde çalışan bir mail gateway üzerinde yapılmasını istediğimizin de bir nedenidir.

2.2 Spam Quarantine mailbox için ayrılmış mailbox ve kullanıcı

Spam quarantine Mailbox için ayrılmış bu işi için özel bir posta kutusu ve kullanıcı hesabı oluşturun: Spam karantina posta kutusu için özel bir posta kutusu ve kullanıcı hesabı oluşturmanızı öneririz.

Kuruluşunuzun uyumluluk ilkelerine ve ihtiyaçlarına göre, mesajlaşma kayıtları yönetimi, posta kutusu kotaları ve temsilci hakları gibi alıcı ilkelerini de Spam Quarantine mailbox için uygulayabilirsiniz.

Spam quarantine Mailbox için oluşturmuş olduğunuz mailbox ‘ı Spam quarantine Mailbox için oluşturmuş olduğunuz Exchange Database içinde barındırın ve aşağıda ki komut ile Exchange Server Content Filter ‘in algılamış olduğu spam, istenmeyen iletileri belirlediğiniz Spam Quarantine e-posta adresine yönlendirin.

Exchange Server Content Filter ‘in algılamış olduğu spam iletiler SpamQuarantineMailbox@pera.net.tr adresine yönlendirilecektir.Yapmış olduğunuz değişikliklerin, belirlemiş olduğunuz Spam Quarantine e-posta adresini aşağıdaki komut ile doğrulayabilirsiniz.

2.3 Spam Quarantine mailbox için Outlook ayarlarının yapılması

Spam karantina posta kutusundan sorumlu olan kişi genellikle Exchange Server yöneticilerinin potansiyel olarak özel ve hassas iletileri görebilir ve ardından Exchange kuruluşundaki herhangi biri adına posta gönderebilir. Bu genel bilgilendirmeyi yaptıktan sonra Spam Quarantine mailbox için Outlook ayarlarının yapılması gerektiğini önermekteyiz.

Bir Exchange Server organizasyonuna gün için de çok fazla spam, istenmeyen ileti gelebilir ve istenmeyen iletilerinde gerçekten istenmeyen, spam ileti olup-olmadığını algılamakta Exchange Server yöneticilerine bağlıdır. Exchange Server yöneticileri, spam, istenmeyen iletileri göz ile kontrol ederek gelen ileti eğer spam, istenmeyen ileti değilse alıcısına gönderebilir.

Sektörde bulunan bütün mail gateway yazılımlarında bu hata ihtimali bulunmaktadır. Bazen, bu bir hatadan değil, e-postayı gönderen kuruluşun düşük güvenlik yatırımları da iletilerinin istenmeyen e-posta olmasına neden olabilir ki bu işin çözümü göz ile kontrol edilerek yapılır.

Bu sebeple, Spam Quarantine mailbox için Outlook ayarlarının yapılması, Spam Quarantine mailbox için oluşturulan e-posta adresinin güvenilen bir Exchange server yöneticisi tarafından kontrol edilmesi önemlidir.

Exchange server yöneticisinin, hata şansının azaltmak içinde Spam Quarantine mailbox için Outlook kurulumunu sağlıklı yapması ve hatta bu e-posta adresi için ayrı bir Outlook Profili oluşturması önerilmektedir. Oluşturulacak olan Outlook Profili, Exchange server yöneticisinin istenmeyen, spam iletileri algılamasında kolaylık sağlayacaktır.

3. Exchange Server Content Filter Aracının Yapılandırılması

 

 

 

&s tarafından.|2023-10-14T18:32:33+03:00Eylül 8th, 2023|Kategoriler: Exchange Server, Genel|Tags: |

Bilgi paylaştıkça değerlenir

About the Author:

Fatih Karaalioglu is a Principal Consultant and popular technology author. He has been working in IT industry over 15 years. He has deep knowledge and experiences and giving training and consultancy services for Microsoft Backoffice Server Products. Now, he has been working as a MS Enterprise Systems Solution Unit Manager for Pera Bilgi Sistemleri
Go to Top