Error: MigrationPermanentException: The target mailbox doesn‎’t have an SMTP proxy matching hatası Microsoft Office 365 (Exchange Online) ‘den, şirket içi Microsoft Exchange Server ‘a (Onpremise Exchange) kullanıcı posta kutuları taşıma (Mailbox Move Request ) işleminde karşılaşacak olduğunuz bir hatadır.

MigrationPermanentException The target mailbox doesn‎’t have an SMTP proxy matching

MigrationPermanentException The target mailbox doesn‎’t have an SMTP proxy matching

Her kurumun sahip olduğu email adres politikası vardır. Bu politikalar, şirket içi kullanıcıların sahip olduğu posta kutularının hangi formatta olacağını belirler. Kimi kuruluş kullanıcı adı, kimi kuruluş soy adı, kimi kuruluş ikisini birden.

Exchange Email Address Policy

Exchange Email Address Policy

Bu politika, organizasyon dışından mail almak için mail alış verişi yapacak olduğunuz kişi ve kuruluşlara paylaşmış olduğunuz bilinen posta adresleridir. Fakat, Office 365 mimarisi kullanıyorsanız iş teknik olarak biraz daha karmaşıktır.

Default Email Policy

Default Email Policy

Son kullanıcılarımız mail alış verişi yapacak olduğu kişi ve kuruluşlara sahip olduğunuz politikalar çerçevesinde posta kutu adres bilgilerini paylaşırken Microsoft Office 365 (Exchange Online) ile şirket içi Microsoft Exchange Server ‘a (Onpremise Exchange) arasında yapılan Office 365 Hybrid bağlantılarında iş teknik olarak biraz daha farklıdır.

Office 365 Hybrid iletişimi için her bir kullanıcının ikinci bir mail adresi daha bulunmaktadır ve bu mail adresini Office 365 Hybrid iletişimi için kullanılmaktadır. Kullanıcılar bu mail adreslerini bilmezler.

Her bir kullanıcının @mail.onmicrosoft.com yada mail.onmicrosoft.com olmak üzere ikinci ve üçüncü mail adresleri de vardır ve kulalnıcılar bu adreslerini bilmezler fakat Office365 Hybrid mimarisi bunu kullanmaktadır.

Office 365 ile Exchange Onpremise arasında kurulan Office 365 Hybrid bağlantısı sırasında bu uzantıları sisteme tanımlarız ve tanımlamış olduğumuz uzantılar için de adres politikalarını güncelleriz ve kullanıcılarımıza diğer posta kutularını öğretiriz.

Buraya kadar her şey olması gerektiği gibi.

Exchange Onpremise mimarisinde bulunan kullanıcılar şirket içinde bulunan ve posta kutusu Office365 ‘de bulunan kullanıcıya mail gönderirken kullanıcının bilmediği ama sistemin bildiği bu ikinci mail adresi üzerinden postayı gönderir.

Yani kullanıcı ad.soyad@şirket.com yazdığı zaman sistem bunu ad.soyad@şirket.onmicrosoft.com ‘a mail gönderir ve kullanıcımıza mail bu adres üzerinden gelir. Kuruluş dışından mailler geleneksel yöntemde erişilir @şirket.com üzerinden.

MigrationPermanentException The target mailbox doesn‎’t have an SMTP proxy matching

MigrationPermanentException The target mailbox doesn‎’t have an SMTP proxy matching

Bu genel bilgiyi verdikten sonra biz tekrar hatamıza geri dönelim. Error: MigrationPermanentException: The target mailbox doesn‎’t have an SMTP proxy matching hata kaynağı Bizler Office 365 Hybird bağlantısını oluştururken kullanıcılarımıza oluşturmuş olduğumuz ikinci adresin doğru öğretilmemesinden kaynaklı.

User email address type

User email address type

Problem yaşayan kullanıcı email adreslerine baktığımız zaman bilinen mail adresi ad.soyad@şirket.com görülmekte. Office365 tarafından tanımlanan mail adresi de tanımlanmış ve bu adres de adsoyadının ilk harfi@şirket.onmicrosoft.com

Hata ikinci adreste.

Default Email Policy

Default Email Policy

Default Email Policy ‘e bir kez daha bakarsak hatayı görebileceğiz.

Office 365 Hybrid sihirhazı kurulurken oluşturmuş olduğumuz policy Alias@şirket.onmicrosoft.com ve kullanıcının mail adresi bu politikaya uymamakta.

Bunun bir çok nedeni olabilir. Kullanıcı oluşturmuş olduğumuz politikayı alamamıştır, emeail adres policy güncelleştirmesi yapılmamıştır ve kullanıcı güncellemeyi almamıştır ve biz bu sırada posta kutusu için move request e başlamış olabiliriz vb…. nedeni olabilir.

Yapacak olduğumuz işlem basit. Kullanıcının Default Email Adress Policiy ‘de yer alan politikaları almasını sağlamak ve Move Request işlemini tekrar başlatmak.