Parolasız Koruma çözümlerini paylaştığımız eğitim serisinde Perakende dünyasını konuşmaya devam ediyoruz.

Bir önce ki çalışmamız da Parolasız Koruma ve Perakende Satış Deneyimini konuşmuştuk.

Bu çalışmadaysa perakende dünyasında ki satış deneyimlerini, B2B ve B2C kavramlarını inceliyoruz.

Öncelikle konuşacak olduğumuz konu, Perakende dünyası, kimlik yönetimini üçüncü firmalara devrederek neler kazanmakta bunları konuşalım.

İnternet üzerinden ürün satan bir çok firma sosyal medya platformları ve online alış veriş siteleri arasında güven ilişkisi kurmakta.

Kurulan bu güven ilişkisi ile Sosyal medya kullanıcıları, online alış veriş yapacakları web sitelerinde yeni bir kimlik oluşturmadan, mevcutta sahip oldukları sosyal medya hesapları ile alış verişlerini yapmaktadır.

Sosyal medya platformu ile online alış veriş sistesi arasında ki güven ilişkisine, bizler B2B demekteyiz.

B2B çözümüyle müşteriler, ek bilgi girişi yapmadan, kolay ve hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmaktadır.

Perakende dünyası bu özellik ile birden fazla kazanım elde etmekte ve öncelikle bu kazanımları konuşalım.

İlk olarak müşterilerinin herhangi bir kimlik bilgileri saklamıyor.

Web sitelerinde oturum açan kullanıcıların kimlikleri sosyal medya platformlarında barınıyor.

Kimlik bilgileri saklanmadığı için bu kimliklerin güvenliğinden sorumlu olmuyor yada bu sorumluluk sınırlı kalıyor.

Online Satış yapan firmalari Kimlikleri saklamak ve korumak için ihtiyaç duyulan bir çok yatırımı da yapmamış oluyorlar.

Kullanıcıların oturum açma işlemlerinde yaşamış olduğu bir çok iş gücünden de kurtulmuş oluyorlar.

Bu seçim ile internet üzerinden satış yapan firma sosyal medya platformuna güveniyor ve karşılıklı anlaşmaya imza atıyorlar.

Bu özelliği kullanmayan firmalar da var ve bu firmalar neler kazanmakta ve kaybetmekte bunları konuşalım.

Online alış verişi yapacak olan firmanın mevcut da BT varlıkları olduğunu var sayalım.

Yerel veri merkezi bulunmakta ve bu veri merkeziiçinde kullanıcı, kullanıcı bilgisayarları ve sunucuları barınmakta.

BT alt yapısı içinde güvenlik donanımları ve yazılımlarına da sahip ve bütün bu varlıkları merkezi kimlik doğrulama sunucuları üzerinden merkezi olarak yönetmekte.

Mevcutda yapılmış bir yatırım var ve yapacak olduğu sadece Online Alış veriş sistesini de bt varlıklarına eklemek.

Alış veriş sitesinin teknik gereksinimleri karşılandı, tasarımı tamamlandı, mevcutda bulunan veri havuzuna bağlantısı yapıldı ve her şey hazır.

Hedeflemiş olduğu müşterileri için kimlik yönetim sunucularına ihtiyacı var ve bunun içinde Micrsoft Etki alanını kullanmak istiyor.

Mevcut Etki alanı içinde şirket kullanıcıları var ve bu kullanıcılar barınmaya devam ediyor. Bunlar şirketimiz için iç kullanıcılarımız.

Etki alanı içinde yeni bir konteynar oluşturup bu konteynır içinde yeni müşterilerimiz için yeni kimlikleri oluşturuyoruz.

Mevcut etki alanı içinde dahili kullanıcılarımız ve online satış için harici kullanıcılarımız da barınmakta.

Bu harici kullanıcılarımız, müşterilerimiz. Ürünlerimizi satın alacak kişiler.

Herşey hazır.

Müşterilerimiz, web sitemize erişmek, oturum açmak ve alış veriş yapmak için bizlere güvenmekte ve bu erişim türüne de bizler B2C demekteyiz.

B2C çözümü, Firma ile son kullanıcı arasında yapılan sözleşme ve güven ilişkisidir ve üçüncü bir şirket bulunmamaktadır.

Şimdi iki çözümü karşılaştıralım.

B2B çözümünde, Müşteri sosyal medya platformuna güveniyor ve kimlik bilgilerini sosyal medya platformunda saklıyor.

Hedeflemiş olduğumuz müşteriler, sosyal medya kullanıcıları ve sosyal medya bu kullanıcıları B2B çözümü ile bizlere satıyor, pardon güveniyor.

Bizde sosyal medya platformuna güveniyoruz ve alış veriş sitemiz ile sosyal medya ortamında B2B güven ilişkisini kuryoruz.

B2B çözümünde, kullanıcı kimlik bilgisini saklayan, koruyan, kullanıcı oturum açma problemleri ile uğraşan, güvenlik ürünlerine donanım ve yazılımlara yatırım yapan, bunlara bakan, yöneten ve bu işlemleri yapacak uzman personeli barındıran firma sosyal medya platformudur.

Bizler sadece web sitemiz ile sosyal medya platformu arasında bir güven ilişkisi kuruyoruz.

Özet ile hazıra konuyoruz.

Kullanıcı sosyal medya platformuna güveniyor, biz de sosyal medya platformuna güvenmiş oluyoruz.

B2C çözümündeyse, Sosyal medya platformunun yapmış olduğu bütün işlemleri ve yatırımları bizler yapmaktayız ve bütün sorumluluk da bizim üzerimizde.

Müşteri bize güveniyor ve bizim ile anlaşma yapıyor.

Almış olduğumuz bu sorumluluk, ciddi bir sorumluluktur ve mevcut da paylaşmış olduğum BT varlıkları bu sorumluluk için yeterli değildir.

Parolasız Koruma çözümlerini nasıl seçmeliyiz bölümünde ihtiyaç duyulan güvenlik yatırımlarını detaylı olarak konuşacağız.

Güvenlik yatırımlarını konuşmadan öncede mevcutda paylaşmış olduğumuz bu tasarım yeterli mi ve güvenli mi bunları inceleyeceğiz ve mevcut tasarımda satın aldığımız güvenlik risklerini masaya yatıracağız.