Parolasız koruma eğitim serimizde Parolayı kimsenin sevmediğini dile getirmiştik.

Parola kullanımı çok yaygın ve zorunlu bir kimlik doğrulama çözümüdür ve Sevmesek de vazgeçemeyecek olduğumuz bir güvenlik çözümüdür.

Kullanım oranı çok fazla ve eski geleneksel mimariye sahip olduğu için de bir çok problemi içinde barındırmakta.

Bunlara ek olarak hiç kimse tarafından sevilmeyen bir güvenlik çözümüdür.

Fakat Parolayı sevenlerde bulunmakta ve bu çalışmamız da kimlerin sevdiğini konuşuyoruz.

Parolayı kimse sevmez serimiz de bireysel kullanıcıların neden sevmediğini sizlere paylaşmıştık.

Parola kullanımı zor olduğu için bir çok kullanıcı farkında olmadan güvenlik risklerini satın almakta ve bazen kişiliklerini bazen de birikimlerini riske sokmakta.

Bu çalışmamız da sosyal medya hesapları ile perakende dünyasında ki alış-veriş deneyimlerimizi inceliyoruz.

Sosyal medya platformlarının kullanımı artış gösterdi ve facebook başta olmak üzere 2,60 Milyar sosyal medya kullanıcısı bulunmakta ve bu kullanım oranı da her geçen gün artış göstermekte.

Bu sayı B2B olarak çalışan pazarlamacıların da dikkatini çekmekte ve son kullanıcıların alış veriş deneyimlerini kolaylaştırmak için sosyal medya platformlarından destek almakta.

B2B teknolojisi, Sosyal medya hesapları ile kendi web sayfanız üzerinden oturum açmanızı sağlayan bir teknolojidir ve perakende dünyasında da çok fazla kullanılmaktadır.

Perakende dünyasındasınız ve ürünlerinizi satmış olduğunuz bir web sayfanız bulunmakta.

Bu web sayfası üzerinde bir çok güvenlik çözümünü yapmalı ve ürünlerinizi satmadan önce müşterilerinize güven vermelisiniz.

Bu güven meselesi aynı zamanda yasal olarak da zorunludur ve hiç de kolay bir işlem değildir.

Teknik süreci, yasal süreci ve toplam sahip olma maliyetleri düşünüldüğü zaman hızlıca yapılacak bir işlem değildir ve yaptım oldu bitti de diyemeyiz.

Sürekli güncellenmesi, yenilenmesi gereken bir iş gücüdür.

Fakat satmak istediğiniz bir ürün var ve bu ürünü hızlı bir şekilde ve çok sayıda satmak ve nakite dönmek istiyorsunuz.

Teknik süreç, Yasal süreç ve yapmanız gereken yatırımların haricinde üzerinizde bir de satış baskısı bulunmakta.

Bu zorluklar nedeniyle B2B teknolojisi geliştirildi ve sosyal medya hesapları üzerinden kendi web sayfanız üzerinde oturum açtırabilir duruma geldiniz.

B2B çözümüyle, kullanıcı kimlik bilgilerini toplamıyor, bunları saklamıyor, korumuyor ve bir çok yasal sorumlululuktan da kurtuluyorsunuz.

Bu çözüm müşterilerinizin de hoşuna gitmekte

Her müşterinizin sahip olduğu bir sosyal medya hesabı bulunmakta ve bu hesap ile web sayfanız da oturum açabiliyor ve hızlı bir şekilde ürünlerinize ulaşıyor.

Bu kolaylığı hatırladınız mı?

Kurumsal kullanıcıları anlatmış olduğumuz çalışmamız da merkezi kimlik doğrulamasını ve yerel kimlik doğrulamasın da konuşmuştuk.

Kurumsal yapımız içinde birden fazla hizmet ve uygulamaya tek bir kimlik ile ulaşıyorduk.

Sosyal medya hesapları ile oturum açma işlemi de kurumsal yapılarda kullanmış olduğumuz merkezi kimlik çözümünün  benzeridir ve biz buna B2B demekteyiz.

Şekil itibariyle aynı olsa bile güvenlik riskleri düşünüldüğü zaman durum çok farklı.

Kurumsal mimaride bizler merkezi kimlik doğrulama sunucumuz üzerinde güvenliği sıkılaştırıyor ve politikaları belirliyoruz.

Kimlikleri koruyor, saklıyor ve yönetebiliyoruz.

Fakat aynı durum sosyal medya hesaplar için geçerli değil.

Ürünlerinizi satmış olduğunuz web sayfanızda ki oturum açma işlemlerini güvenliğini bilmediğiniz, politikalarını belirleyemediğiniz, bir başkasının korumuş olduğu ve yönetmiş olduğu bir platforma emanet ediyorsunuz.

B2B çözümüyle güvenlik risklerini satabiliyor ve bir çok süreçten kaçarak maliyet avantajına sahip oluyorsunuz.

Fakat bu kazanımları elde ederken farkında olmadan da itibar kayıplarına zemin hazırlıyorsunuz.

Geçmiş videolar da dile getirmiştik ve sormuştuk.

Facebook verilerimizi satıyor mu?

Bir kez daha düşünelim, facebook perakende dünyasında bulunan bir çok firmaya bu kolaylığı sizce bedavaya mı sunmakta…

Ve bir kez daha düşünelim.

Satmış olduğu şey, her neyse sadece oturum açma bilgileri mi yoksa çok daha fazlası mı?