Office 365 Hybrid mimarisinde Exchange Online’a geçiş yaparken yada yerel veri merkezi içinde bulunan Exchange Server ‘a Office 365 Offboarding migration işlemini yaparken veri kaybı ve tutarsızlıklar ortaya çıkarabilir.

Bu tür tutarsızlıklar, şirket içi Exchange Sunucusu, Ortak Klasörler, PST dosyası içe aktarmaları, Google Workspace (eski adıyla G Suite) veya üçüncü taraf IMAP sunucularından hemen hemen her taşıma sırasında görülebilmektedir.

Exchange Server Mailbox Move Request işlemlerinde her bir posta kutusu için ayrı-ayrı Data Consistency Score oluşturulmakta ve olası veri kaybı için raporlar oluşturulmaktadır.

#Mailbox Move Request etiketi altında Exchange Mailbox Move Request işlemleri için ip uçları, olası problemleri ve posta kutusu taşıma görevlerini en iyi sonuç ile tamamlanması için tecrübelerimizi paylaşmıştık.

Exchange Mailbox Move Request işlemleri sancılıdır. Mailbox Move Request işlemini Office 365 Hybird alt yapısında, büyük posta kutu seviyesinde ve Office 365 Offboarding yöntemiyle yapıyorsanız dikey ve yatay uzmanlıklara sahip olmalısınız.

StalledDueToTarget Processor

StalledDueToTarget Processor

Büyük posta kutusu olarak nitelendirdiğimiz posta kutuları Exchange Server Organizasyonu için devasa posta kutularıdır. Exchange organizasyonu için devasa olan bu posta kutuları Office 365 için o kadar büyük değildir ve nedenlerini Move Request Migration Permanent Exception Mailbox Size makalesinde detaylı olarak paylaşmıştık.

Move Request IncrementalSync

Move Request IncrementalSync

Office 365 Offboarding Migration işlemini yapmış olduğumuz bir posta kutusunda Complete the Batch adımına geçiş yaptıktan sonra posta kutusu taşıma görevinin uzun bir aradan sonra tamamlanmadığını görebilir ve sürecin IncrementalSync adımında beklediğini farkedebilirsiniz.

Approve this migration batch

Approve this migration batch

Exchange Control Panel üzerinde Move Request işlemi incelendiği zaman Approve this migration batch adımında beklediğini ve Move Request işleminde ki taşıma durumunu gösteren Data Consistency Score ‘nin Investigate olarak görüldüğünü görebilirsiniz.

Move Request Data Consistency Score Nedir ?

Mailbox Move Request işlemi yapıldığı zaman kaynak ve hedef veri depoları arasındaki herhangi bir tutarsızlık oluştuğu zaman Data Consistency Score içinde sınıflandırılır. Bu puan daha sonra Exchange Online geçişinin başarıyla tamamlanıp tamamlanmayacağını veya müdahale gerekip gerekmediğini bizlere söylemektedir.

Data Consistency Score aşağıda ki başlıklarda sınıflandırılır.

  • Perfect : Taşıma sırasında hiçbir tutarsızlık bulunmamakta. Move Request işlemi tamamlanabilir.
  • Good : En az 1 tutarsızlık kaydedildi ve Move Request işlemin de veri kaybı bulunmadı. Örneğin, taşıma sırasında klasör izinleri yada posta kutusu delegasyonları kayboldu. Bu tür problemler de veri kaybı olmadığı için ve taşıma görevi tamamlandıktan sonra da düzeltilebilecek problemler olduğu için taşıma tamamlanabilir ve ihtiyaç duyulan izinler tekrar verilebilir. O365 Hybrid Deployment Delegated Mailbox Permissions makalesinde bu konuya açıklık getirdik.
  • Investigate: Bazı yaygın tutarsızlık türlerinin neden olduğu az miktarda fark edilir veri kaybı bulunmakta ve problem var demek. Bu makalede buna odaklanacağız…
  • Poor : Büyük veri kaybı tespit edildi ve Move Request işlemi tamamlanamaz…
Exchange Mailbox Approve this migration batch

Exchange Mailbox Approve this migration batch

Move Request işleminde Data Consistency Score değeri Investigate ise sorumluluk paylaşımı yapmanız gerekmektedir. Çünkü, bu sorumluluk paylaşımını yukarıda ki uyarı mesajında göreceğiniz gibi Microsoft ‘da yapmaktadır.

Geçiş toplu işlemini onaylamak istediğinizden emin misiniz? Bu geçiş toplu işlemindeki bazı kullanıcıların, geçiş sırasında verilerin kopyalanamadığını gösteren bir veri tutarlılığı puanı vardır. ‘Evet’i tıklayarak, şimdiye kadar karşılaşılan herhangi bir olası veri kaybına rağmen geçişin devam etmesine izin vermiş olursunuz.

Move Request RetryBadItems

Move Request RetryBadItems

Sorumluluk paylaşımından bahsetmiş olduğumuz konu nedir, şimdi buna açıklık getirelim.

Dikkat ettiyseniz taşıma işlemini yapmış olduğumuz posta kutusunun birinci Mailbox boyutu 198 GB ve Archive Mailbox Boyutu ise +100 GB sınırında.

Exchange 2019 database size limit

Exchange 2019 database size limit

Bu posta kutusu Office 365 Posta kutuları arasında sıradan sayılabilecek bir posta kutusu olsa bile Onpremise Exchange Server için devasa bir posta kutusudur.

Posta kutusu çok büyük olduğu için taşıma görevinin +14 günden fazla sürdüğünü de detaylarda görebilirsiniz. Bu geçen süre içerisinde taşıma görevinin bu aşamaya kadar problemli geldiğini ve veri kaybı olma ihtimalinin olduğunun uyarısı yapılmakta ve sorumluluk devri istenmekte.

Mailbox Move Request Bad item Limit

Mailbox Move Request Bad item Limit

Bu büyüklükte bir posta kutusu için Mailbox Move Request işlemi yapılacaksa taşıma görevinde belirtilen Bad item Limit değerinin en üst seviyede tutulması önerilmektedir. Bu uyarımızı yaptıktan sonra sorumluluk devri konusuna geri dönelim.

Posta kutusu büyük (Archive Mailbox dahil olmak üzere +300 GB) olduğu için bu posta kutusu içinde barınan bir yada bir kaç mail, yada mail içinde bulunan bir ek, posta kutusu için de bulunan bir Meeting Request (Toplantı talebi) yada bir kontak bozuk olabilir. Genellikle MR talepleri bozuk olmakta bu bilgiyi de aktaralım…

Bu posta kutusu, ister Office 365 Exchange Server üzerinde bulunsun isterse onpremise Exchange Server üzerinde bulunsun çok büyük bir posta kutusudur. Bu posta kutusunun barınmış olduğu veri tabanından yada veri tabanının barınmış olduğu disk alanında bir bozulma olabilir yada taşıma işleminde bu veriler bozulmuş da olabilir. Zaten bu taşıma görevinde de görüldüğü gibi Data Consistency Score durumu investigate olarak sınıflandırıldı ve bir tutarsızlık olduğu belirtilmekte.

Özet ile görevi sonlandırırken bu tutarsızlığı bilerek ve isteyerek tamamla uyarısı yapılmakta.

Mailbox Move Request Bad item Skipped

Mailbox Move Request Bad item Skipped

Move Request görevininin içine baktığımız zaman toplam 1Milyon649bin164 adet nesnenin sadece 82 tanesi problemli durumda. Bu değerlere baktığınız zaman bir şey olmaz deyip görevi tamamlayabilirsiniz :) ama yapmayın…

Bu problemli olan ve taşınmayan nesne önemli bir mail yada mail içinde bulunan bir ek olabilir. Bu sebepten ötürü bu riski ve sorumluluğu posta kutu sahibiyle paylaşmanız gerekmektedir. Bu riski posta kutu sahibiyle paylaşırken size soracak olduğu en temel soru hangi postam yada nesnem taşınmayacak sorusudur.

Hadi gelin samanlıkta iğne arayalım yada Move Request görevi içinde bulunan Skipped item details bölümünü inceleyelim.

Mailbbox Move Request Skipped item details

Mailbbox Move Request Skipped item details

Çok fazla detay verilmese bile posta kutu sahibine bilmiyorum demek yerine yukarıda ki raporu paylaşabilirsiniz. Bu bilgiyi posta kutu sahibine paylaşıp sonrasında posta kutusu taşıma görevini tamamlayabilirsiniz.

Posta kutu sahibinden gerekli onay alındıktan sonra yukarıda ki komut ile Move Request işlemini tamamlayabilirsiniz. Ek bilgi, bozuk nesnelere Outlook Client üzerinden posta kutu sahibi tarafından yedeklenebilmektedir. Taşıma işlemi henüz tamamlanmadığı için Outlook Client tarafında ki erişim yöntemi henüz değişmemiş durumdadır ve kullanıcı kendi posta kutusunu PST Export yada item bazlı yedek alabilir durumdadır.

Move Request Completed

Move Request Completed

Bu büyüklükte ki bir posta kutusu için kaybedilen nesne sayısını göz önüne alırsak Move Request işleminin başarılı bir şekilde tamamlandığını söyleyebiliriz.