Kernel, bir işletim sistemi (operating system) ana temel bileşenidir. İşletim sistemi karakterini, çalışma mimarisi ve çalışma mantığını, güvenliğini, performansını ve donanım uyumluluğunu belirleyen ana temel parçasıdır.Yaygın kullanım da iki tür Kernel bulunmaktadır.

Microkernel ve Monolithic Kernel. Seçilecek olan Kernel, işletim sistemi (operating system) karakterini yansıtacaktır.

Kernel Mimarisi ‘ni son kullanıcılar olarak bizler seçemiyoruz. Bu Kernel Mimarisi , işletim sistemini yazan kişiler, kurumlar tarafından seçilmekte ve kollayacakları işletim sistemleri için uygun Kernel üzerinde işletim sistemlerini yazmaktadırlar.

Bizler bu Kernel seviyesinin çok çok üzerinde ki bir katmanda işletim sistemlerimizi (operating system) uygulamalarımızı çalıştırmaktayız. Ve sonrasında, A işletim sistemi daha hızlı B işletim sistemi daha yavaş demekteyiz.

Kernel, İşletim sistemi karakteri, çalışma mimarisi ve çalışma mantığı , güvenliği , performansı ve donanım uyumluluğunu belirleyen ana temel parçasıdır.

Windows Server 2016 Teknik Lasmanı sunumunda da şunları söylemiştim.

Bir Kernel ’dan ne bekleriz. Kernel’ den beklentimiz aslında işletim sisteminden beklentimizdir ve işletim sistemi ve uygulamalarımızdan beklentilerimizdir.
Lasmanda söylediğim gibi Ufak olmasını ve hızlı olmasını bekleriz.

Bir Kernel’ in ufak ayak izlerine sahip olması işletim sistemi (operating system) esnekliğini, yaşam süresi boyunca yüklenecek olan yamaların boyutunu da belirleyecektir.

Bu özellik, işletim sistemi (operating system) seviyesinden uygulamalarımıza da yansıyacaktır. Kesinti süreleri ve bakım zamanları ve iş gücümüze etki edecektir.

Ve elbette, ufak olması kadar hızlı olmasını da isteriz. Taleplerimizin, hızlı bir şekilde karşılanması, işlemlerin hızlı bir şekilde işlenmesini isteriz.

Ve bunların ötesinde ana temel beklentimiz güvenli olmasıdır. Aslında bu beklenti ufak olması ve hızlı olmasından çok daha önemli bir konudur.

Son on sene içinde, sanallaştırma savaşlarına çokça tanıklık ettik. Haksız rekabetler, aldatmacalar, manipülasyonlar ve pazarlama oyunlarını gördük. Biri hızlı olduğunu söylemekte bir diğeri daha güvenli olduğunu söylemekte. Sanallaştırma pazar payı artış gösterdikçe oyunun kuralları da adil olmamaya devam edecektir.

Sanallaştırma savaşının tarafları aslında son on seneden beri kendi işletim sistemleri, özelliklerini anlatıyor ve savunuyor gibi görünse de aslında işletim sistemleri için daha ilk adımda seçmiş oldukları Kernel mimarisi ve destek sınırlarını savunmaktadır.

Savundukları, vermiş oldukları kararlar aslında.

Çünkü bir Kernel, işletim sistemi (operating system) karakterini belirlemekte ve işletim sistemi yazılmadan önce de bu karaktere karar verilmektedir. Bir İşletim sistemi bu Kernel yeteneklerine uyumlu çalışmak zorundadır.